Puasa Kurus

Hai kawan-kawan nama saya yani..ni adik saya yana ~nada upin dan ipin..lalalala~ ok sempena 1 Rejab ni..aku nk ucapkan selamat menyambut 1 Rejab la..bulan yang mulia..Bulan Allah

so sempena bulan 1 Rejab ni aku pon mengambil kesempatan utk berpose..tp bukan pose sunat..pose ganti..hehehe insyaallah kalau esok pon dpt buat..abes la pose ganti ku..waaa xsenonoh dah nk masuk bulan Ramadhan balik baru nk abes ganti..tp xpe la kan dr xganti langsung=p

tp yang xbest sket ni..pagi2 lagi da kurus kurang pahala pose aku ni..knp??

ni kesah berperang ngan adik2 aku la ni..pagi2 lagi da buat aku hangen satu badan..Safiq & Sahid tutup pintu kete secara gempa bumi..ada faham??bang!!bergegar satu kete ha..setiap kali tutup..adoooyaiii mmg nk mendatangkn kemarahan aku betol la..bukan sekali..byk kali da…bape kali da aku tego

“tutup pintu pelan2 sket xbole????”
“pintu ni kalau tutup pelan2 pon rapat jugak..”

arini xde da mcm tu

“weh..ko ingat pintu kete aku hape ah??kalau rosak ko nk byr???dah la kete proton ni cepat je rosak nye…hadooyaiiii”

hambik ko..dua2 kene marah..dah la tu arini ngade2 lak xbawak duet belanja g sekolah

“nk duet..x ingt nk bawak duet arini”

padahal ayah aku da bg duet utk seminggu..ade je alasan dorang..bertambah kurus purse aku di kala akhir2 bulan ni..hahahhaa

muke moncong je…weh yani..wake up..wake up..kamu tu pose..astrafurullah halazim…=p

senyum dari hati nurani..yang memecah kesunyian..ape aku melalut daa

nota kaki:berubah lah kerana Allah..bukan kerana manusia

About Author

Muliani

Ibu kepada 3 orang anak dan telah berjaya menyusukan sepenuhnya lebih dari 2 tahun. Salah seorang dari Kumpulan Sokongan Penyusuan di Hospital Sultanah Nur Zahirah Kuala Terengganu.

Comments

  1. hohoh..adek2 mnguji kesabaran tol..ibu N pon slalu tutup pntu kuat2…da r kete comel ni x tahan kan…sabo je..

  2. oneyani says:

    ha same la mak akak pon..die siap kutuk2 lg kete akak y xtahan tu..tp setiap kali nk g mane2 kete tu jugak y die nk naek..hampeh

  3. FarHa says:

    hak hak…ha hbs doh pose..mission berjaya…wakaka…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge