Next..Kenduri Faizah dan Izwan

lepas je kenduri Dayah aritu..aku ade satu lagi kenduri..mula-mula ingat kan satu daerah…sekali..satu kat Hulu Selangor..satu kat Kuala Selangor…

tengok estimate time arrival kat GPS dalam sejam lebih..dalam hati macam nak pegi taknak..nak pegi taknak..kalau tak pegi dapat layan movie..ehehe yela bukan senang aku dapat peluang datang KL

tapi berbalik pada niat asal memang teringin sangat nak pegi kenduri kawan-kawan..yela depa nikah sekali seumor hidup je pon…lain la kalau si suami ade niat nak kawen lagi satu..ehehe ok tu masuk citer laen dah…

dan memandang hadiah yang aku dah sediakan..tapi kan hadiah biase-biase je..ikot kemampuan ler…maklumlah tengah-tengah bulan ni…

so aku redah aje pegi berpandukan GPS…tapi kan perjalanan tu sikit punye mencabar..

tao je la kebaikan GPS..dia akan bagi jalan yang paling dekat..tapi keburukan dia korang terpaksa ikot je jalan yang dia tunjuk..hutan pon hutan la

first masuk ke ladang kelapa sawit…nak jumpe kete pon jarang-jarang sekali…aku bukan ape takot orang menyamun je..

dah banyak kes aku dengar orang kene samun tempat-tempat macam ni..huhu tapi masa lalu tu aku diam je..tak berani nak cakap pape..bahaya wooo..pantang orang tua-tua

pastu jumpe lak ladang getah..kat sini siap ade perkampungan orang asli serigala lagi..scary kot nama tempat tu

pastu lalu lak kat ladang pisang..eh ladang ke kebun..silap kebun pisang da..da banyak sangat lalu kot ladang..sampai tershahul…ehehe

sini memang kebun orang kot..tapi jalan tok sah cakap la..sikit punye ‘baik’ sampai pernah kete yang aku naik tu melambung ke udara beberapa saat..dah tak bajet jalan berbonggol-bonggol dan berlubang..sekso!

tapi seb baek la..ade gak jalan tar..kalau tanah merah je..lagi sekso…

ni lalu kat kawasan nipah kot..disebabkan cuaca panas dan kering..banyak pokok yang terbakar

siap ada bomba lagi..nampak tak yang aku bulatkan tu..memang banyak kawasan yang terbakar…

masa ni memang dah bape kali cakap nak patah balik…takot punye pasal..sampai la jumpe perkampungan


dah nampak sawah padi..tapi kering kontang

sampai la jumpe yang menghijau ni..

terasa tenang je hati..

kali ni GPS memang tepat bagi direction..aku sampai ke destinasi…tapi kan…sampai je kat kemah..ade lak orang kat sebelah tu tibe-tibe saket perot lak…memang tak dapat di tahan-tahan katanye..adeh

patah balik cari petrol station yang terdekat=p

sudahnya sampai balik ke rumah pengantin dekat kul4!

ehehe majlis dah nak abes..seb baek makanan ade lagi..*makanan je yang aku ingat

pengantin da nak pegi outdoor photoshoot…kalau aku lambat sket je…memang kempunan ler.. konfom aku tak jumpe penganti…fuh~memang ngam-ngam la aku sampai

teros ajak pengantin ambik gambar jap kat pelamin…tapi kan bila balik baru perasan gambar gegar!

waaa tensyen aku…tu la mula-mula Mr.D offer nak ambik..pengantin suh masuk sekali..sekali..ini la yang aku dapat

hm..tak pe la janji ade kenangan..tapi yang ado jela

identiti Mr.D terpaksa dirahsiakan…ahaha kempunan la ko wanie..nanti eh aku tunjuk…tak pe kan?tak meleleh air liur baby ko yang bakal lahir kan?ehehe

owh ye..faizah ni kawan satu batch dengan aku masa stdy kat ukm dulu..dan pasangan dia izwan senior aku..kita orang(aku, faizah dan izwan) satu fakulti..satu hostel (Kolej Ungku Omar)..sama-sama jadi fasilitator untuk minggu 3M..fuh cukup lengkap tu!

akhirnya bertemu jodoh gak dorang ni…cinta kampus gitu..aku dah siap bertukar-tukar dah pon=p

nak buek cano nan ado jodoh kekdahnye=p

moga rumahtangga bahagia ke akhir hayat..amin..

nota kaki:pergh tak abes lagi aku nak update entry pasal kawen ni…ramai nau kawan aku yang kawen tahun ni..memang umor 25 ni kira tahun yang palig ‘afdal’ kawen ke ape..ahaha

3 total views, 1 views today

9 Comments

  1. yani..bgus nyee g ngan pakwe hahah…
    kalo ummi ha mati idup balik tak leas..tak per2 nanti dtg bertandang majlis ha lak ye…insya-allah umoh dekat kalo dok g memang r ahhah..

    nanti dlm bln8 tunggu kad kawen ha deh hahahah

  2. owhh sporting hbs familyy hehe…

    emmtak hbs ag yani..bln4 thn depan baru hbs…means ade sethn ag…

    phm2 laa cikgu…kena kawen b4 isi borang posting heheh…lagipon ummi dah bg greenlight…hehe…

    doakan yee…harap2 kali nih jadi la..ikut hati dah serik..tp tak salah kite cube bina hidup kite yg baru…tol tak..

    emm yani bile nyee?? bile nak tunjuk muke mr.D tuu hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge