Harga Minyak Asyik Naik je…Bila Nak Turun??

statement berani mati gitu!!

yela memang dah turun sebelum ni..tapi sesen dua sen je..

mase naik sampai 5-6 posen sape nak jawab???kami jugak..bapak menteri merasa ke bayar duet minyak..nan ado!hohoho gurau je pak menteri…tu die yani dan dan buat-buat bergurau senda dengan pak menteri..mesra ke??

semalam balik je dari keje..sempat aku menjengah ke dunia fesbuk..teros nampak post kawan aku minyak naik hari ni..

aku ape lagi teros mencicit pegi isi minyak!
maonye tak..memang minyak aku dah empty..duk berkelip-kelip mintak di isi..langsung aku tak layan..gamaknye bile dah mampos tepi jalan baru la aku hegeh-hegeh nak isi

pepatah pernah menyebut “pempuan kalau tahan kete tepi BERSUSUN yang brenti..kalau laki langsung tak di layan..dapat makan asap lagi bole”
petikan dari kamus “oneyanibudakpandaiberbahasa”

tapi kalau tak brenti gak kete..memang terus aku mansuh kan la pepatah tu..hoho seb baik harga minyak naik..teros tak sempat kete aku mati tepi jalan..terima kasih pak menteri!!

sinis kot!tapi itu la orang cakap setiap kejadian pasti ade hikmah nye kan..hikmah di sebalik tragedi ini adalah kete aku tak sempat mampos tepi jalan
(sengaja perkataan tragedi digunakan bagi menggambarkan betapa teruknye keadaan bile minyak naik) terima kasih sekali lagi buat pak menteri =p


ini adalah keadaan fuel kete aku sebelum kejadian

memang kosong!sket lagi nak kering kontang je kot..hoho sangat tipu la kan…tapi memang dah kelip-kelip banyak kali..

berdesup aku mencari stesyen minyak ‘kerang’ yang terdekat

seb baik tak banyak pon lagi kete..phhewww~~

aku bawak sket punye laju…demi setitik minyak..masa tu tawakal jela kalau ramai orang..

kat stesyen minyak kerang ni ade 6 ketul petrol pump je..dah la jenis berderet gini…so aku pon Q jela tanpa banyak cakap..kalau aku cakap pon sape nak heran?sape nak dongar kan??tak gitu pak menteri?? ahaha pak menteri gak yang glemer kat sini

akhirnya…taraaaaa

penuh!eh silap separa penuh..satu bar lagi nak penuh

aku bukan sengaja nak penuhkan tank..dah memang kebiasaan aku setiap 2 minggu sekali aku akan isi minyak sebanyak 50hengget!

tapi semenjak Ada practikal di sini kadar penggunaan minyak adalah 2 kali ganda..tats mean 50 hengget seminggu..plus harga minyak naik ni…adeh haru biru aku di buatnye..cane nak simpan duet untuk kawen ni??nak pospon kah??huk aloh…

tak kire…Ada..cukup bulan dapat elaun bak sini duet minyak!hoho kejam tapi benar!!

akhir sekali tayangan muke tuan badan yang tak sempat mandi balik dari keje dengan muke belengas terus sambar cardingan pegi mengisi minyak!hoho

terbaek!!

patot pon tak ramai sangat orang Q nak isi minyak..naik 5 sen je pon..aku ingat sebab kat Terengganu memang tak ramai orang..

teringat mase harga minyak naik 50 posen dulu..time tu aku kat KL..menggagau aku cari minyak..serata stesyen minyak aku jelajah..tapi memang tak sompek ah..semput-semput je napas…minyak murah tak dapat..minyak dalam tangki kering demi mencari setitik minyak!terima kasih pak menteri

nota kaki:kalau pak menteri bole cakap minyak ron95 murah je..tapi kete murah aku tu tak dapat nak telan minyak 95..nak jugak hadap minyak 97…sape nak jawab??kami rakyat jelata jugak hoho

3 total views, 1 views today

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge