Memasak di Waktu Lunch Hour

Huh..terasa sungguh wanita besi hari ini…jam sekarang dah pukul 2.17 petang..baru terhegeh-hegeh nak masuk ofis…maafkan saya ye incik bos…

Kisahnya ade kawan aku mai Terengganu…dah alang-alang tu ajak la datang rumah kan..pastu terfikir sejenak nak masak ape…tak kan nak jamu biskut raya je…huk aloooh tak best ah gitu..nak masak nasi dan buat lauk haruslah aku ‘rajen’ bangat kan

sekali….
ting!
(harus ke ade efek gitu)
Idea pon datang..

Buat spageti je la…cepat mudah dan sedap ahaha nak jugak sedap tu kan…pukul 1 keluar ofis pegi Sabasun jap cari spageti..bahan-bahan lain dah beli semalam…tapi spageti lak takde…merata tempat aku cari semalam (padahal 2kedai je)

haish sume orang pon buat spageti ke raya-raya ni…memang dasar ‘rajen’ tao korang sume ni…hihi

1.30 sampai rumah..tukar uniform dapor..terus bersilat kat dapor…bajet dalam hati 15 minit dah bole siap..kata senang je kan…tapi kalau dah masa ni la kulit bawang baru nak kupas..nak dadukan bawang…dadukan lada benggala lagi..pastu tengok lak dalam sinki..mak aih ade sisa pinggan yang tak berbasuh lagi(ahak kantoi di situ)

Daging cincang yang aku dah pindah ke peti bawah pagi sebelum gi keje tadi still keras kejung lagi…suami lak masa ni la sebok nak baring manje atas katil…agaga haruslah terasa nak menangis di situ…nasib lada boh aku dah buat siap-siap…kalau masa ni baru nak rebus lada kering..pastu nak tos dan blend harus aku surender awal-awal…

Daging cincang tu pulak…biasa aku gune sepaket kecik untuk sebotol..tapi kali ni versi ketol tu..tak tao pek baru ke hape…so aku maen potong je besar mane…takde nak hancurkan dulu dah..memang ambik masa lama gak nak defrost tu..terus je campak dalam periuk..owh tak di lupa masa ni jugak baru terhegeh-hegeh nak cari periuk vision..tah celah bedah mane dia bersembunyi..nampak sangat lama tak masak kan…kantoi lagi di situ

Sepatutnya tunggu daging tu masak sket baru masuk sos..tapi dah tak sempat la pulak…teros tuang sos..nak bukak sos pulak sekian halnye..kalau nak bukak secara bercinta bole la kan..tapi dah lewat ni..haruslah gunakan suara halilintar ni panggil suami dokek atas katil di dalam bilik sane…ade hati ko nak bersenang-senang masa ni…

Teros sepantas kilat hero aku datang..nasib dia datang..kalau tak ade botol sos melayang atas katil…hoho..sudahnye aku pass keje menghancurkan daging pada suami..nasib dia sudi..dan nasib jugak daging tu bagi kerjasama

Apa jadi seterusnya?siap ke tak sos spageti aku tu?menjadi ke idok?hihi tungguuuuuuuu….sekarang dah sampai ofis…masa untuk keje la pulak ye…

Bye bye

– Sok Sek Sok Sek using BlogPress from my iPad 2.

19 total views, 1 views today

3 Comments

  1. harusla menjadik kalo adikku yani yg masak hehehe,…
    tp tula kan? kalo kne masak cpt2 n lum prepare lagi n masa da suntuk, terase gk stress nye.. kak fiza lg la, kdg2 ngan faris bergantung kt baju nye lagi, kne kuat kan hati n cekal nk masak bersame2 ngan chef faris tu..hehehe..tp alhamdulillah hubby kak fiza mkn smpai licin 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge