Makanan Orang Diet

on the way balik keje tadi..nampak kemah terpacak-pacak tepi jalan…ingatkan kenduri rupenye ade pasar malam..

oooi sepanjang sebulan lebih aku duduk rumah ni…baru sekarang perasan ade pasar malam..so kene ingat setiap petang Khamis adelah hari tak yah memasak..ahaha macam la aku ni masak sangat kan=)


wei aku masak tao..nanti rajen aku letak entry masak-memasak…tapi masalahnye…perlu ke tunjuk bukti??

perlu okeh..budak ofis aku selalu duk tanye aku masak ke?pandai ke aku masak??

jawapannya aku adelah memasak…pandai ke tak sila tanye si asben..kalau aku jawab kang ade yang cakap angkat bakul sendiri lak=p

so berjalan la kami secara laju-laju ke pasar malam..hajatnye nak tengok -tengok je…sekali ko terbeli lak ni

putu bambu RM1.50 untuk 4 batang…

waa dah naik harga..dah tak dapat 1 hengget sekarang ni eh..minyak naik 1sen..barang teros naik 5posen..sangat adil kan?hihi

jalan depan sket pandang kiri jumpe ni pulak…alahai chicken wing melambai-lambai mintak beli..terpaksa la beli..terkpasa hokey…kesian tengok duk tergolek je..hihi RM1.50 1 pcs..so beli 4 dalam RM6 la

jalan depan lagi nampak sate la pulak…adeh..sate ni sedap..aku penah beli dengan orang yang jual ni dulu..so pejam mata jela beli…RM5..nasi himpit RM1..kuah dia sedap dan tak manis

last sekali nasi beriyani RM7..ni bukan beli kat sini..memang beli dari tengah hari tadi di Restoren Maidah..bajet nak makan sebungkus ni la buat kami berdua untuk makan malam ni..

sekali hambek ko…membeli tak hingat..tu pon aku ajak patah balik..tak berani nak jalan ke depan lagi..karang ade lak beli laksam la..laksa la..yong tau fo la..ni malas nak mai pasar malam…nafsu adalah tak dapat dikawal…ahahaha..sudahnye duet yang kering

kat tepi pasar malam ni lak tempat orang jual barang basah ikan…sayur..ayam…betol-betol kat tepi tali air..tempat ni hari-hari pon dorang jual..ikan kat sini memang sangat segar..aku pon gi nyedeng-nyendeng..hajatnya nak makan

.

.

.

.

.

KETAM!!

asalnye beli sekilo RM9..jalan depan lagi ade lagi besar..beli lagi sekilo RM20..bole?sangat mentamak kan..nak masak ape eh ketam ni..hm tengok la esok ape nasib si ketam ni..masak ke atau buat tukun je dalam freezer tu..ahahahaa

so inilah diet cara kami pasangan yang makin memboncit..walaweh mantop!!tapi korang jangan ikot ye hihi

19 total views, 1 views today

4 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge