Meraikan Ulangtahun Kelahiran Haziq ke Empat

Sambutan Hari Raya dan Sambutan Ulangtahun Kelahiran Haziq Semalam sekolah Haziq mengadakan Majlis Sambutan Hari Raya. Yani pon rasa nak selit sambut ulangtahun kelahiran Haziq sekali. Sebenarnya Haziq lahir pada bulan June tapi masa tu cuti raya kan. Maka kami membuat keputusan untuk meraikan bersama-sama Rakan Haziq di sekolah. Maklum …

 180 total views

Berpantang Boleh Menyebabkan Susu Badan Sikit?

Yani pernah tanya pada sorang doktor pakar apa makanan yang paling wajib berpantang. Jawab beliau mudah je… “Jangan makan kulit ayam dan makanan laut, buah pulak kalau orang tua kata tak boleh makan sebab sejuk makanlah buah epal dan limau manis. Kalau ikutkan buah apa pon takde masalah untuk di …

 194 total views,  2 views today

Kenapa Susu Badan Sikit? Cukup Ke?

Bersiap sedia menanti kelahiran bayi anda merupakan satu pengalaman yang sungguh menyeronokkan. Banyak perkara yang perlu dilakukan seperti memilih nama untuk bayi yang bakal dilahirkan, menyediakan barang-barang keperluannya dan memikirkan cara terbaik untuk menyusukannya. Satu perkara yang perlu anda fikirkan ialah penyusuan bayi dengan susu sendiri. Ia banyak sekali mendatangkan …

 185 total views

9 Sebab Kenapa Saya Pilih Untuk Menyusu

Cerita setiap ibu berbeza. Yani jatuh cinta pada dunia penyusuan bila mak selalu bercerita bestnya pengalaman menyusu walaupon selalu dipandang ‘hina’ menyusukan anak.  Zaman itu susu formula menjadi kebangaan. Susu badan dianggap tiada harga dan zat. Yelah dulu mana ada kajian, buku atau blog menceritakan kandungan susu badan. Ianya sekitar …

 182 total views

Durian Jepun?

Sedap ke Durian Jepun? Memandangkan musim durian sekarang ni kan. Antara durian yang kita biasa jumpa durian Musang King, D24, Udang Merah dan macam-macam jenis lagi kan? Tapi yang paling Yani suka dan tak puas makan semestinya Durian Kampung. Sape sama kita geng! Kali ni Durian yang Yani jumpa istimewa …

 377 total views